Onze eerste anderhalve dag

23 augustus 2019 - Lima, Peru

Gisterochtend, 21 augustus, zijn we vertrokken vanuit Nederland richting Peru. Eerst hebben we natuurlijk afscheid genomen van onze familie/vriend/vriendin. Niet zo leuk maar wel nodig want we moesten op weg naar onze eerste vlucht. Deze was richting Parijs. Deze vlucht ging best snel, het was ongeveer een uur en na een ontbijtje in het vliegtuig kwamen we in Prijs aan. Vanuit het vliegtuig hebben we trouwens ook nog even de eiffeltoren gezien 😊Vervolgens gingen we door voor het echte werk. De 12 uur durende vlucht richting Lima. Toen we aankwamen bij de gate zagen we we al een heleboel mensen staan die allemaal in ons vliegtuig moesten. Het duurde dan ook wel een tijdje voordat we eindelijk het vliegtuig in waren en we eindelijk vertrokken. Daar gingen we dan. 12 uur in een stoel die die heel ver naar achteren kan, heel veel mensen om je heen en dus beperkte bewegingsruimte. Maar we kregen al snel onze lunch. Corine en Elbregt hebben nog even geslapen, we hebben een beetje rondgelopen om de vermoeidheid tegen te gaan en hebben we ons verveeld. Ik kan je vertellen, na een uur of 6 was ik het wel zat en toen waren we nog maar op de helft... Wat wel grappig was is dat we naast een Peruaanse man zaten die al een tijdje in Nederland woonde en die op bezoek ging bij zijn familie. We hebben een leuk gesprek met hem gehad en hij heeft ons een aantal dingen verteld die we in Lima kunnen doen! Altijd handig, iemand die de stad kent.

Na een heleboel uur, waarbij we aan het eind de tijd aan het aftellen waren kwamen we dan eindelijk aan in Peru en moesten we door de douane. Dit ging heel vlot. De vrouw van de douane vroeg alleen of we toerist waren en dat was het. Nadat we onze backpacks opgehaald hadden, gelukkig waren ze aangekomen, gingen we op zoek naar Anamaria. Die konden we eerst niet vinden maar gelukkig zagen we op een gegeven moment een bordje: universidad Viaa. Die was natuurlijk voor ons! Anamaria en haar man haalden ons op en daarna gingen we door naar hun huis, waar we ook deze komende weken slapen. Na wat gegeten te hebben gingen we naar bed, want we waren we erg moe!

Vandaag hebben we al weer een heleboel Dingen gestaan maar dat bewaren we voor de volgende keer.